Видалення вм'ятин після граду

Вирівнювання вм'ятин на "градових" машинах
     Робив цього тижня машину після граду і по "гарячих" слідах вирішив написати кілька слів про таку роботу.
     Кілька слів власникам "градових" машин, про деякі нюанси роботи з такими машинами і кілька рекомендацій.
     Вірю, що те, що ви бачите на своїй машині після того, як вона потрапила під град, вас жахає, але не завжди все так сумно, як здається на перший погляд. В більшості випадків виправити можна.
     Дуже часто власники таких автомобілів телефонують і питають про ціну роботи. Скажу відверто, що по телефону ніхто з досвідчених майстрів ціну роботи вам не назве. І навіть якщо ви покажете фото машини, це не дасть можливості реально оцінити розмір пошкоджень. 
     Часто запитують яка вартість вирівнювання за одну вм'ятину. Я особисто так рахувати не вмію. Кілька разів намагався рахувати, але збивався з рахунку і так жодного разу й не дорахував до кінця. Крім того треба розуміти, що майстер і клієнт бачать різну картину. Майстер бачить набагато більше пошкоджень ніж власник автомобіля. Часто власник авто бачить яму, а майстер бачить вм'ятини від 3-4 градин, які настільки близько, що майже зливаються в одну. Коли мене питають про ціну однієї вм'ятини, то інколи уточнюю які вм'ятини будемо рахувати, ті що бачу я, чи ті, що бачить клієнт. Тому завжди оцінюю загальний стан автомобіля, а не рахую поштучно.
     За свою практику я бачив багато машин потовчених градом. Часто те, що розповідав клієнт по телефону не відповідає тому, що бачу коли машина вже приїхала. Бачив град дуже дрібненький і десь біля 20-30 ямок на всю машину. Звісно, що ця робота не буде дорого коштувати і навряд чи займе більше одного дня. Хоча був випадок, що на машині було стільки дрібненьких вм'ятинок від граду, що однією рукою мабуть з 10-15 штук міг накрити. Робити таку машину не знаю чи є зміст, бо часу це займе дуже багато і відповідно ціна роботи буде високою. Було кілька машин, коли просто відмовився робити, бо на них не було "живого" місця. Не було рівної площини до якої можна рівняти пошкоджений метал. Бували автомобілі з невеликою кількістю пошкоджень але дуже глибоких.
Вм'ятини після граду на кузові автомобіля
Побита градом машина, яку на мою думку не варто вирівнювати. Тільки пофарбування.

     Власникам машин, які пошкоджені градом хочу дати кілька порад:
1. Не вимагайте від майстра оцінки роботи по телефону. Тоді потім не розчаруєтеся коли приїдете і покажете автомобіль.
2. Ви повинні розуміти, що переважно така робота потребує багато часу. Це може бути 2-3 дні, а інколи й значно більше. Кожну вм'ятину майстер по міліметру витискає зсередини і то не по разу а кілька натискань гачком робить на кожен міліметр. Це важка і трудомістка праця. Вона не може коштувати 300-400 гривень. Хоча не завжди дорого означає якісно, а якісно - дорого. Та порівняно з пофарбуванням автомобіля ціна все одно буде суттєво нижчою.
3. Я всім своїм клієнтам завжди кажу, коли беру в роботу машину з градом, що 
а) Я вирівняю все, до чого зможу дістати. Тобто може бути, що кілька малопомітних вм'ятин залишаться. Можу просто не дістати до них, або просто не помітити. Хоча завжди ретельно оглядаю машину і кілька разів виганяю на вулицю, щоб краще бачити, що ще доробити треба.
б) Там де розтягнутий метал (а таке трапляється доволі часто) зроблю, все що зможу, але сліди ледь видимі там все одно залишаться. 
в) Арки над дверима, по бокам лобового скла, зробити спробую, але шансів, що там все забереться небагато, тому будьте готові до того, що ці елементи доведеться фарбувати.
г) Капот і багажник (в седана) мають багато підсислювачів, а тому є дуже складними деталями для роботи. Бувають випадки, що зробити просто неможливо через конструктивні особливості. Наприклад на деяких BMW траплялося на багажниках зустрічати потрійний метал і підлізти до вм'ятини просто немає можливості, а клейовою системою теж не вдається витягнути, бо нижній метал приклеєний до зовнішнього металу кузова.
Капот Renault Megane із складним доступом зсередини
Приклад капота із складним доступом. Крім видимого металу, що закриває майже всю площину, є ще металеві пластини між внутрішнім і зовнішнім металом.
д) Стелю знімати буду! Якщо на даху не 5-10 незначних вм'ятин заради яких не варто розбирати стелю, а більше, то стелю знімати буду обов'язково. Але знімаю і ставлю акуратно, нічого не виламуючи і відповідно нічого після цього скрипіти чи грюкати не буде.
Ну і наостанок ще кілька слів.
Вм'ятини на чорній (або дуже темній) машині буде видно завжди. Сліди від видалення вм'ятин, якщо град був достатньо великий і метал розтягнувся буде видно теж. Мені точно буде видно. Тому, якщо майстер каже вам, що гарно не вийде, то повірте, що гарно не вийде. Тому добре думайте чи варто ввитрачати час і кошти на результат який вам може не підійти. Хоча в деяких випадках, якщо залишаються сліди від розтягнутих вм'ятин, то власники просто наклеюють плівку. Не глянцеву, а скажімо "карбон", який за рахунок текстури приховує залишки вм'ятин.
Якщо вам не пощастить потрапити під град, накрийте капот і багажник. В машинах завжди є хоча б килимки під ногами, можна використати і їх.
В більшості випадків вм'ятини після граду забираються, а тому, якщо вже машину побило градом, то не впадайте у відчай, а пошукайте майстра, який візьметься за роботу.
Всім гарного настрою і не потрапляти під град! ;)
Якщо цікавить видалення вм'ятин на вашому автомобілі у Львові, то звертайтеся: http://avtomaster.lviv.ua

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Про видалення вм'ятин на порогах автомобілів

Демонтаж стелі на Volkswagen Jetta для видалення вм’ятин після граду